You Tube – Akademia NFZ

Kochani Klubowicze

W trosce o Wasze zdrowie i w odpowiedzi na pytania czy, gdzie i jak w obecnej światowej sytuacji zdrowotnej bezpiecznie ćwiczyć – codziennie, zapraszamy Was na wspólny trening przed telewizory “Pytanie na śniadanie” TVP2, w pasmie między godz. 8.00-8.50.

Jednocześnie – na kanale You Tube – Akademia NFZ udostępniamy dłuższe filmy z ćwiczeniami i komentarzem naszych wspaniałych: lek. Anna Mrozek, instrukcjami trenerki Małgorzata Perl i fizjoterapeutki Joanna Zabłocka-Leonowicz.

Zapraszamy!! Ćwiczmy razem! Bezpiecznie! 🙂

Zapewniamy Was o naszym bezpieczeństwie, rozsądku i zastosowaniu się do wszelkich panujących zasad higieny.
❤️My dla Was❤️

#trenujwdomu #zostańwdomu

 


CHOROBA ZWYRODNIENIOWA STAWÓW – co to jest i jakie są jej przyczyny?

CHOROBA ZWYRODNIENIOWA STAWÓW – co to jest i jakie są jej przyczyny🤔

Czy i jak bezpiecznie ćwiczyć🤔

Choroba zwyrodnieniowa stawów jest najczęstszą chorobą układu ruchu. Rozwija się w wyniku zaburzenia jakości i ilości chrząstki stawowej, której zadaniem jest amortyzowanie ruchów stawu i umożliwienie przesuwania się powierzchni stawowych.
Z czasem uszkodzeniu ulegają również inne struktury:
– kość pod chrząstką stawową,
– torebka stawowa,
– otaczające staw więzadła,
– ścięgna,
– mięśnie.
Skutkiem tego są ból i sztywność stawu, a następnie zniekształcenie jego obrysów oraz ograniczenie ruchomości. Choroba zwyrodnieniowa prowadzi to do pogorszenia jakości życia i niesprawności, najczęściej atakuje kolana, biodra, kręgosłup, stawy palców rąk i stóp, ale może dotyczyć każdego stawu.

Jakie są objawy choroby zwyrodnieniowej stawów

  • Ból – typowy ból mechaniczny, występujący przy ruchach stawu i ustępujący w spoczynku, nasila się pod koniec dnia
  • Sztywność – często występuje tzw. sztywność poranna (po obudzeniu się), ustępująca z reguły w ciągu 5-10 minut.
  • Ograniczenie ruchomości – zajęte stawy stopniowo tracą pełny zakres ruchu
  • Trzeszczenia – mogą być odczuwalne przy ruchach stawu z powodu tarcia o siebie nierównych powierzchni stawowych.

Na początku objawy występują wyłącznie podczas ruch, później mogą się pojawiać również w spoczynku i w nocy.

Co robić, aby uniknąć zachorowania

Aby spowolnić proces zwyrodnienia stawów:
zrzuć zbędne kilogramy
dbaj o dobrą kondycję fizyczną – odpowiednio dobrane ćwiczenia zwiększają zakres ruchu w stawie i wzmacniają otaczające go mięśnie. Program ćwiczeń powinien być wdrażany pod okiem rehabilitanta i kontynuowany w domu. Osoby, które ćwiczą regularnie, mają mniej dolegliwości bólowych i funkcjonują lepiej niż nieaktywni
nie wykonuj czynności wywołujących ból stawów
oszczędzaj swoje stawy – unikaj noszenia ciężkich przedmiotów, chodzenia po nieregularnym podłożu, długotrwałego stania lub klęczenia
stosuj się do zaleceń lekarza dotyczących poprawy funkcjonowania stawu
wykonuj zalecone ćwiczenia rehabilitacyjne
naucz się rozpoznawać zaostrzenia choroby

Jak bezpiecznie zacząć ćwiczyć

👇👇

#badzaktywny #getactive #gethealthy #getbalanced #getnutrished#geteco #eim #exerciseismedicine #acsm #ptmsz#instytutpsychodietetyki #wybieramyzdrowie #amicus #łzs #mppl


Zawody Gdynia Winter Swimming Cup 2020! 

 

Właśnie dobiegły końca najlepsze zawody w Polsce GWSC – Gdynia Winter Swimming Cup 2020! 💙❄️

Niesamowita rodzinna przygoda, w której wziął udział nasz Rafał! Dzięki namowie syna wystartował po raz pierwszy w zawodach zimowego pływania i to z jakim debiutem!! Rafał Perl zdobył aż dwa medale! 🥈🥈 Michał Perl wywalczył 5 medali:🥇🥇🥇🥇🥈oraz jeden 🥇 w sztafecie Biankowski Team!

Gratulujemy naszym wspaniałym Trenerom!!!

Organizatorem zawodów w Polsce był Piotr Biankowski – gratujemy i mamy nadzieje, do zobaczenia za rok!

International Winter Swimming Association
Perła Wellness
UKS Delfin Legionowo


Będziesz ze mną chodzić?

 

 

 

 

 

Zajęcia na bieżniach to od 10 lat dla Nas numer 1️⃣!! 

Dokładnie 10 lat temu odbyliśmy szkolenie z treningu na bieżniach z Saschą Antoniutti! Wspaniałe szkolenie!❤️

Dlaczego tak bardzo zachęcamy Cię do udziału w tych właśnie zajęciach?

Co ćwiczysz na bieżniach?

Absolutnie wszystko, całe ciało  i w zależności od weny twórczej trenera i celu treningowego możesz: spalać tkankę tłuszczową , rzeźbić się, robić płaski brzuch, podnosić pośladki, wzmacniać nogi, ramiona.. 💪

Niezależnie od wieku, umiejętności i kondycji możesz z Nami chodzić! 😊

Zapraszamy na zajęcia!  

Sprawdź nasz aktualny grafik >>


Mistrzostwa Świata w zimowym pływaniu w Słowenii 2020!

Czas na podsumowanie Mistrzostw Świata w zimowym pływaniu w Słowenii nad jeziorem Bled 2020🇸🇮❄️🏊🏻‍♂️

W zawodach wzięło udział prawie 1050 zawodników z 37 krajów świata.

Reprezentacja Polski wywalczyła łącznie 35 medali! a nasz Trener Michał Perl zdobył aż 7 medali!:

🥈 50m klasycznym

🥉 25m motylkowym

🥉 25m dowolnym

🥉 50m dowolnym

🥉 100m klasycznym

🥈 4x25m dowolnym ( Hania Bakuniak, Michał Jagiełło, Remigiusz Gołębiowski – trener pływania )

🥉 4x25m klasycznym ( Ola Bednarek, Wilhelm Gromisz, Remigiusz Gołębiowski )

GRATULUJEMY!!! Jesteśmy bardzo dumni!! 🙂


AKTYWNA RODZINA!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A czy Ty znasz już nasz projekt AKTYWNA RODZINA??

W każdy piątek, na naszym fanpage Facebook Perła Wellness, prezentujemy jak zdrowo i radośnie ćwiczyć całą rodziną ❤️💪🏋️😍

Tym razem zabieramy Babcię lub Dziadka na spacer, na siłownię i razem spędzamy czas wspólnie dbając o zdrowie! ❤️👴👵

Aktywność fizyczna jest ważna w kazdym momencie życia, niezależnie od wieku.

W starszym wieku zmniejsza ryzyko upadków, ryzyko zachorowania na liczne choroby przewlekłe, ale również poprawia nastrój i może zapobiegać depresji..

Zapraszamy na: https://www.facebook.com/Perla.Wellness.Sport/

Ćwiczmy RAZEM! 😊